Onsdag

Idag har vi åkt buss för tredje gången. 
Varje gång blir jag lika jäkla impad av mig själv. 
Jag har ju alltid varit tidsoptimist. 
Inte så att jag missar saker eller kommer försent (bara ibland mot vänner och familj) men inte till jobb, viktiga möten eller kollektivtrafiktider. 

De gånger vi ska i väg, ta andra gången som exempel:
Vi skulle träffa Victoria inne i stan för lunch kl 12, vi skulle höras på morgonen om vilken buss Freya och jag skulle ta, 9.30 skickade hon sms till mig, 9.40 ringer jag upp, då ligger Freya och jag fortfarande kvar i sängen, vi vaknade av Victorias sms och just då ammade vi, bussen vi skulle ta gick 11.10, alltså 1 h 30 min senare, efter amning på 30 min, skulle blöja bytas, på med nya kläder på Freya, fräscha upp mig själv och på med smink och nya kläder, kl 10.30 ville hon komplettera med mer mat, ännu en amning, denna bara på 10 min, på med hennes ytterkläder och ner i vagnen, packa ihop allt som måste med i skötväskan och sen klä på mig själv ytterkläder. 
Kom ändå hemifrån 10.50 och prick 11 stod vi och väntade på bussen, 10 min tidiga! 
På 1 1/2 timme hade jag alltså ammat två ggr, bytt blöja, fått på henne kläder, extra strumpor, vantar, mössa och overall, bäddat ner i vagn, fått på mig ansiktet och kläder, packat skötväska och dragit ner vagnen för trappen och jagat katt som skulle in och inte vara ute och ändå hade 10 min till godo. 
Super-morsa. 
Samma sak de andra gångerna. 

Victoria och jag åt lunch på sushi yama, efter ca 2 timmar av mat och kaffe fick Freya beröm av servitören, rör att hon varit så lugn. 

Hittade jätte fina bebiskläder på Lindex men höll i plånboken har ju fått så himla mycket kläder, måste sortera igen snart. Så jag får mer koll, endel som varit små i storleken har hon ju snart vuxit ur medans annat i 50 fortfarande är för stort. 
Tvätta och sortera. 

Idag åkte vi in till stan igen och trängde oss över stan bland stånd (marknadsafton) och massa folk för att komma till mosters jobb, sen hem till henne och mysa med kusinerna, de är ju helt kära i Freya. 
Jag lagade lax och potatismos och de fick mysa. 

Idag har jag även fort Freyas första barnbidrag utbetalt och  fått hem papper från Skatteverket om att hon nu är folkbokförd som Freya Elsa Maria <3 

Hon har btw namnsdag i morgon (Freja) 

Nu kvälls ammar vi och ska snart byta blöja och ta op pyjamas och gå och lägga oss. 

I morgon kommer vår fina Lina på besök  <3.

Johan började med soppor idag inför op. Sjukt spännande :D 

/S

Emil och Freya

Moster och Freya


Hampus och Freya 

<3 <3 <3