Tisdag

Igår hade Freya och jag besök av Lina och magen, igår var hon i 37+4 och hade då gått en dag längre som gravid än jag gjorde med Freya. Så nu är det nära 😍

Vi promenerade i solen och det var nästan 10 grader varmt ute... 

Blev ingen overall för lillan utan bara tjocktröja och filt 
Och vantar och mössa såklart. 

Fröken är super nöjd i vagnen och somnar nästan på en gång, annars ligger hon lugnt och tittar bara. Hon gillar att åkpåsen är borta så hon ser lite mer. 

När Johan kom hem igår åt han en sån soppa och somnade sedan på soffan runt kl 19 och vår dotter gjorde honom sällskap... 
Haha, hon älskar att sova PÅ en dun-kudde i soffan. Somnar jätte bra och fort.
 Sen sov Johan till 21 och ca 30 min senare låg vi alla tre i våra sängar. 
Somnade och vaknade inte förens lillan vaknade och ville äta vid 00.
Och natten sen var bra, två matningar, sista vid 6... Och hon somnade om på en gång, vid tre flyttade jag iofs över henne till vår säng då jag tyckte vi hade för kallt, någon (jag) tyckt igår att det var för varmt inne, efter en dag med nästan 10 plus ute, så någon (jag) stängde av värmen, och så blev det minusgrader ute inatt och typ 16 grader inne, så vid 4 när Johan åkte till jobbet slog han igång värmen igen, men tar ju lite tid att värma upp hela huset... 

Vid 8 gick vi upp då vi skulle med en buss som gick 10.15.
Kommer till vår hållplats vid 10 (strax efter) och ser då att bussen jag tänkte ta inte fick där utan en annan väg, så på 9 min springer jag typ 1 km, med vagn och skor ej anpassade för löpning, men jag hann, hann till och med andas i 3 min innan bussen kom.. Men attans vad ont i lungorna jag fick och hostade, var ju kallt ute, typ minus 1. Får hoppas att jag inte blev sjuk av detta.


Träffade mamma på marieberg som råkade sträcka ryggen lagom när hon skulle sätta sig och kolla skidor med Freya, medan jag fräschade upp mina naglar. 
Sjukt dålig bild men de är mörkblå/metallic, kortare. 

När vi kom hem efter att Johan hämtat oss på marieberg, övade vi på att lyfta nacken... 

Och hon är ju så stark, helt plötsligt lägger hon ner huvudet och armarna och jag hinner tänka att hon orkade nog inte hålla det uppe längre, men vips har hon snurrat runt till rygg, lätt som en plätt. Vet inte ens om det var meningen eller medvetet men runt var hon. 
Sen låg hon på rygg och pratade och viftade för fullt, tills hon blev panik trött och hungrig och somnade vid mitt bröst. 

Och hon har sovit sen dess, ca 3 timmar <3 


Älskade lilla trollunge <3