Tisdag

Jag har ju försökt tagit tag lite i vikten men ändå så pass att kroppen får sköta det mesta själv... Ammar ju så kan inte göra för stora ändringar... Vill inte äventyra lillans intag 😊 
Men med tanke på sist vi var hos barnmorskan så hade hon ju gått upp 500g på två veckor vilket är strax över 10% av hennes egen kroppsvikt... 
Hade jag gått upp lika mycket, för att man mer ska få en inblick i hur mycket det är, skulle jag på två veckor, om jag gått upp samma procent av min kroppsvikt, gått upp ca 8kg. 
8kg på två veckor hade ju varit sjukt mycket för en vuxen människa. 
Så tydligen har jag grädde i tuttarna 😊
Och det vill man ju inte äventyra, haha 




Men, så här ser dagens intag ut... 
Men då hade jag inte ändrat min dagliga aktivitet, så när jag ändrat den blev mitt dagsintag 1275, men sen var jag ute på en promenad som gav mig 250 kcal till godo så idag ska jag iaf upp på runt ca 1500 kcal. 

Jaha, och vad ska jag äta ikväll som ger mig ca 800 kcal? En pizza? 
Jag försöker ju äta mindre för att krympa mina mål så det inte blir så stora kontraster när Johan börjar äta vanlig mat sen... 

Hm... Sen skrev en vän att man bränner ca 500 kcal i/timmen när man ammar... 
Helammar ju och hon kanske aktivt äter 15-20 min x 8 ggr,  blir ju ca 1.20 min per dygn alltså ca 1100 kcal extra jag borde äta om dagen... 

Så då skulle jag ha mer kcal kvar att äta idag än jag hade från början... 
Suck... Och ändå tycker jag ingenting händer... Iofs har det ju fikats och ätits mer kolhydrater och fikabröd fram tills nu... 
Så får se vad som händer om jag håller mig till att iaf fylla i den här... 
Och hoppas att jag går ner iaf lite...

Lillan är världens underbaraste! 
Jag är så himlastormande kär i henne! 
Tänk att vi gjort henne, denna underbara och helt fantastiska varelse! <3 


Här var hon bara 1 månad. Nu är hon 2.5 månad...

Hon vaknar på morgonen och ger mig ett leende med hela ansiktet, skrattar med ögonen och pratar lite... 
Hon är stark i nacke och rygg och blir förbannad när hon inte kan göra allt hon vill... Hon härmar grimaser och försöker härma ljud också... Ibland får hon till det oftast inte... Men kommer annat ljud då :) 
Kan titta och mysa med henne i all evighet... 




Två jätte fina virvlar i bakhuvudet 😂
Stackars lilla, dom kommer hon få bråka  med när hon blir äldre... 


/S