29 april

JA!!!! Jag är usel på att uppdatera här 😂 på riktigt! 
Men nu är det ju så fint väder och Freya är i en sån speciell fas... 

Hon har hunnit bli 4 månader och den 16 var vi på BVC. 
Då var hon 62 cm lång och vägde 6560g. Följer sina kurvor som hon ska. 

Vi har nu nästan helt gått över till strl 62 på byxor men använder fortfarande strl 56 på bodys och endel 62, men de är lite stora. 
Vi har börjat få in lite rutiner, så varje kväll runt 19, går vi in och lägger henne i sin säng. Oftast kan vi ge napp och bädda om med täcke och sedan gå så somnar hon själv, men sen hon hamnade i den 4.e utv fasen så har hon varit lite övertrött och hon vill inte sova hon vill vara vaken och vara med. 


Då har vi gett flaska eller ammat i vår säng, och/eller bara nynnat på bä bä vita lamm, sen lagt henne i sin säng, fortfarande vaken, men då har hon kommit till ro, sen bäddat ner henne och sagt god natt och sedan suttit bredvid och sjungit/nynnat på bä bä vita lamm. 
Det tar ca 5-10 min att natta henne. 15-20 om vi måste mat i samband. Men försöker undvika att mata vid lägning  utan matar oftast i vardagsrummet/köket 30 min innan, sedan byter vi blöja och tar på pyjamas. Säger godnatt till pappa Johan och busar lite på väg till sängen samtidigt som jag pratar om att sova och hur skönt det ska bli. 

Sen vakna hon runt 6 på morgonen. 
Sover vi hemma kan vi gå upp byta blöja, göra en flaska mat, sen lägger jag henne i vår säng, ammar och tilläggsmatar med flaska och sedan sover vi 40min till 1.30h till 😊 

Nu när vi sovit i stugan har hon inte somnat om. 

Iaf är hon strulig vid alla sovningar.... 
Ich vi som haft (fortfarande har) jätte lätt med sovandet. 
Hon är så trött så ögonen står i kors men vägrar sova, knölar och vrider sig, spänner hela kroppen och stretar emot och så kommer gråten. 
Hon gråter ju nästan aldrig annars så lite ont i mammahjärtat gör det. 

Själv har jag gjort massor de sista veckorna, men blir för mycket att printa ner... 
Dags för sittdelen snart kanske? 
Vår lilla är inte alltid fullt så nöjd längre med att bara ligga ner, hon är ju mycket ner vaken nu men knep används ju vagnen flitigt i sov syfte... Såå jag är kluven...
Händer mycket på 4 månader 

Får uppdatera er bättre nu! 

Puss