Fredag

Vi har gått in i ny vecka och nu är v 18 här två veckor kvar innan vi gjort halva tiden.
Men eftersom vi väntat lite mer än två år på detta så känns det som om det tar en evighet...

Var hos läkaren i onsdags, det klämdes och kändes på mina höfter som enligt läkaren var väldigt överrörliga, sjukskriven på heltid i 3.5 vecka, väntar på att bli uppringd av sjukgymnasten och sen hoppas vi att det går att underlätta smärtorna eller att kroppen vänjer sig, skulle tillbaka sista veckan på sjukskrivningen och se om det behövdes förlängd sjukskrivning eller om jag har tur.
Mötte motstånd på jobbet men orkar inte ens skriva om det.

Mannen och lillebror har varit superduktiga och renoverat vårt lilla rum i vår egna stuga ute i mammas och pappas sommarstuga, själv har jag sett nästan två hela säsonger av gossip girl och varit sängliggandes mest hela tiden, får sota för att jag två ggr denna vecka varit med in tillstan och tittat på när mina båda Johan fyllt bilen med renoveringsmaterial, blir straffad av att bara stå och gå kortare perioder.
Senaste 4 veckorna har jag verkligen saknat att kunna ta en ordentlig promenad, ibland saknar jag det minsta.
Som en redbull eller ett glas vitt.
Men det går över, värre är det att behöva tänka på varje steg och rörelse för att inte bli helt liggandes eller sittandes, för att inte behöva röra mig som en stel tant på 80 år, eller att benet viker sig under mig.

Nog tjatat om det.
Alla verkar uppskatta vädret och ha 100 saker för sig... Jag är avundsjuk och bitter!

Snart kommer mamma och pappa ut och får se vårt fina rum :)

Innan:
Ljusgrönt på två väggar och vitt på två.
Våningssäng.

Nu:
Vit bröstpanel, blå/vit tapet, nya gardiner, min gamla 140 säng

/S