Fredag

Dagarna börjar se likadana ut, somnar på cocilanan och två Alvedon på kvällen, det tar bort hostan och det värsta av muskelvärken, vaknar runt 9 på morgonen och huvudet känns som en annan del utanför kroppen, tjockt och tungt, men något varmt runt och ett tyst dunkande, kroppen känns som om den blivit överkörd av ett tåg och jag ber till högre makter att jag ska hinna och orka vända på mig och få i mig vatten och en halstablett innan hostan är ett faktum. Hinner jag inte så hostar jag tills jag gråter, gör så jävla ont i varenda muskel i kroppen och huvudet ska vi inte prata om, vid varje hostning känns det som början på ett migrän anfall. Hinner jag är det bara att i klunk två svälja 2 Alvedon och sen somna om. Vaknar till igen runt 11 och är glad att nu kan jag utan att bryta ihop av smärtan ta mig på toaletten...

Så ser en morgon ut för mig, idag hjälpte inte Alvedonen mot all smärta då det kändes som att ryggen och svanken höll på att gå av, ytligare två Alvedon när Johan kom hem resulterade i att jag orkade slänga ihop en pasta med frikadeller (mycket med Johans hjälp så klart) och sen två st crème brulée, även här med Johans hjälp, kan inte stå upp mer än kortare perioder och hostar ju nästan hela tiden, men han är duktig på att följa order i köket och det blev så bra som jag tänkt, även om jag inte fick i mig så mycket :/

Sov sedan ytligare 1 1/2 timme av utmattning och nu har vi fredagsmys... I varsitt hörn i soffan, hostandes och snörvlandes...

Vågen visade nu på eftermiddagen på ytligare -3 kg så på två veckor har jag gått ner 5 kg, trotts seg start med semla i tisdags... Ända bra med att vara sjuk. Fortsätter med soppor även nästa vecka och hoppas på ytligare -2/-3 kg...


Så, ännu ett gnäll inlägg men så blir det när det är som det är! Ska ge er mer roligt så fort all sjukdom försvinner :)

/S