Måndag

Näst sista dagen på året. 

2014 som skulle börja med det största. 
Men hon valde att redan vara här. 
Och redan ha berikar vårat liv i två veckor. 

Jag är så sjukt nöjd med vår vagn! 
Jag hade lite ångest sista månaden för att vi inte köpt en bugaboo Buffalo...
Och för att vår var för låg och lite för ranglig, men den ska ju vara lite ranglig det parerar ju upp när man kör den, för att den ska ta bort stötar, dem är super bra, lätt körd och fantastisk!
Förstår att jag föll för den från början... 
Freysan trivs också, men hon är ju så lätt... 
Vi lägger henne i vagnen och hon sover och är nöjd. <3

Idag hade vi yttligare ett hembesök från  BVC, vägde och blev inskrivna, fick nya tider och lite böcker....
Freya hade gått upp bra i vikt och har bara lite kvar till sin födelsevikt. 

Jag är iaf väldigt glad och väldigt pigg, kommer säkert perioder som blir värre men just nu har vi det väldigt, enkelt, får man säga så? 

Sen att jag redan är nere på under inskrivningsvikt är ju duper bra... 
Kroppen är ju inte vad den var och jag har ingen hets över det heller, med tanke på vilket mirakel kag fått, men när Johan börjar jobba igen om någon vecka ska vi iaf börja promenera :) 
Och så kan man ju alltid tänka på vad man äter, trodde jag skulle vara super hungrig, men är inte det, är jätte dålig på att äta, är ju inte hungrig, dlr emot är jag sjukt törstig... 
Har löst lite, Freya får i sig det hon behöver så länge jag inte mår dåligt, hon får av mina depåer, och att jag inte är hungrig beror nog på att jag var lite lite överviktig innan jag blev gravid... 

Jag har alltså allt till min fördel, när jag äter och är sugen, ät bättre och drick mycket vatten, och börja promenera om en vecka... Då stramar nog kroppen åt sig lite extra och till våren kanske jag kan få till ett eller två pass i veckan med träning.
Förmodligen är jag då mycket lättare än jag varit på ca 2 år. 

Operation målvikt startar med det nya året, och jag beräknat inte vara i mål förens till ev nästa år... Låta kroppen hinna med och anpassa sig och jag måste hinna med Freya, viktigast av allt.

Nu ska vi mysa vidare <3