Söndag


Freya är två veckor idag! 
Hur sjukt snabbt går det inte? 
Stoppa tiden!


Vi har haft filmhelg. 
I fredags tittade vi på snabba cash 3 livet Delux och igår, the internship
Fy fan va bra filmer! 
Helt såld på båda... 
Nu är jag (vi) helt inne på att köpa boxen med snabba cash....

Freya fortsätter att vara en ängel (peppar.peppar) amningen funkar, magen krånglar inte... 
Hon har varit vaken och orolig idag, lite längre perioder... Hon kommer inte till ro, trotts ny blöja, ny ammad och rapad, har några ggr fått ammat med bara någon timmes mellanrum... 
Men hon skriker ju inte, säger ifrån typ en gång och sen gnyr hon bara, gör grimaser och tok vrider på huvudet.... 

Men, något fantastiskt, ni vet när man var liten, då trodde man mamma visste allt, och hon kunde allt och hon ordnade så precis allt blev bra... 
Iaf jag hade den tron, och inser ibland att jag ofta tror att det är så, ringer ofta och rådfrågar mamma om olika saker... 
Jag märker detsamma på Freya, bara av att hon kom så fick jag mamma-skills. 
Johan kan ha henne på bröstet, gå runt med henne, vagga henne, allt sånt, på nätterna när hon några ggr inte kommit till ro efter natt-amningen, 
Tillslut har jag gett upp att försöka sova, sagt att han kan ge henne till mig så får jag prova (hon gnyr ju fortfarande bara) lägger henne på en kudde bredvid mig så vi ligger mage mot mage, hon lutar kropp och huvud mot min kropp och på mindre än 30 sek är hon lugn, mamma-skills... 

Ja,jag vet! Jag har några försprång. 
Dels känner hon ju igen mitt hjärtljud, mina tarmljud och allt annat som låter om mig, min röst m.m
Och iom att det typ droppar konstant ur mina bröst, måste jag ju alltid lukta mat,  och svett, mamma-svett... 

Men hon verkar ju gilla det ;) 

Men det är något speciellt med mammor? Är det inte? 
Och hur jäkla speciellt är det inte att vara mamma? 

Slog mig här om dagen, hur häftigt är det inte att jag själv håller henne vid liv? 
Att hon från att hon bara var kromosomer levt på mig och nu när hon kommit ut livnär hon sig på mig också. 

Vet ni att det typ bara är människo-barn som är så här utsatta... 
De flesta andra djurs avkommor, kan både stå och gå på några timmar och det ligger i dess natur att fly vid fara och att snabbt lära sig klara sig själva.....
Men inte människan... 

Jag är iofs glad för det.... 
Jag vill ha min lilla skrutta i denna strl länge länge, så jag hinner njuta av henne, snart är hon 14 och aldrig hemma, inte ens till fredagsmyset...

Men, nu är nu och vi njuter och myser i fulla drag. 
Nu är vi på väg till svärföräldrarna och i eftermiddag ska vi hälsa på Freyas faster Petra med familj, som kom hem från Teneriffa i natt <3

/S


Haha roliga bilder, men hon sover ju typ hela tiden, det eller så äter hon och ett stort bröst i hennes lilla ansikte är ingen bild ni vill se, tro mig, haha