Onsdags v 22 (21+6)

I morgon, ny bebis vecka, v 23 (22+0)
Natten till idag har varit den värsta på länge. Har tagit det ganska lugnt sen jag kom hem, har lillebror här som hjälp, han har klipptgräs, krattat, hjälpt mig lyfta grejer och så...
Men igår kände jag att förkylningen var lite bättre så tog en promenad fram på torget, ca 1.5 km hemifrån, på kryckor och sakta, drack te i två timmar innan vi gick för att äta lunch (ca 500 m från hennes lägenhet) lunchen tig ca 1.5 timme, sen körde hon hem mig, jag vilade på soffan någon timme innan Johan kom hem och han och lillebror fortsatte i trädgården, jag slängde in en färsk kyckling i ugnen, lite pommes, slängde ihop en lätt tomt&gurksallad och hann diska undan lite, sen kom mina två favorit Johan in och åt middag. Efter middag framför idol och hela Maria Wern var det dags för mig att gå och lägga mig, reste på mig och föll ihop, smärtan ilade från höger höft ner i höger lår, knä och ner i höger häl, från Höger höft, längs ryggen upp till höger kind. Fick ta hjälp av lillebror för att kunna stå, innan jag stapplande kunde ta mig till toaletten och sedan vidare till sängen med hjälp av väggar och möbler.
Som tur är, är vår säng rätt hög, så gick bra att sätta sig, även under natten gick det bra att putta ner benen frön sängkanten och lyfta överkroppen med armarna, till sittandes och sedan resa på mig, de 4 ggr jag var tvungen att gå på toaletten (tacka högre makter för att Johan tänkt steget längre och satt in toaletten här uppe i väntan på färdigrenovering) och varje gång jag varit tvungen att vända på mig i sängen har det ilat genom hela kroppen och gjort så ont att jag trodde kroppen gick i 1000 bitar.

Det kändes lite bättre i morse men vid lite för långa steg hugger foglossningen till mellan benen och rakt upp i mig. Cp-ont och man vill bara lägga sig ner och dö.

På eftermiddagen skjutsade bror mig bort till Petter och Sofia, Petter var på jobbet och jag fick mysa med både Meja och vår "guddotter" Lykke, stora tjejen. Sofia och jag pratade även om att om vi mot förmodan går bebis innan årsskiftet så blir vår bebis och Lykke lika gamla, trotts att vår bebis inte ens var gjorde när Lykke föddes.. Och hon är ju stora tjejen nu, snart 6 månader ju!

Fick med mig en kasse av super fina kläder, plockade och mös en massa när jag kom hem! Tänk att snart, snart bara tre månader kvar, så har vi en liten bebis som ska ha de där kläderna på sig <3 mitt hjärta smälter! <3

Bror är kvar och min Johan är också hemma ikväll, ryggen är trött men i morgon ska jag till sjukgymnasten igen.

Nog tjatat. Snart dags för att krypa ner i vår skönt höga och hårda säng bredvid min snarkande underbara andra hälft och min fantastiska bästa vän, gravidkudden!

Nattinatt <3

Btw nu ikväll har bebis duttat rejält i magen, ju mer bebis duttar ju mer är katterna där och trampar <3 mys!