Still onsdag

Sovit från och till hela dagen, hade massa saker att göra, tyvärr är det än svårare att kliva upp när huset är iskallt och att diska tar ca två timmar istället för 30 min, då jag måste värma nytt vatten hela tiden, kan inte heller slänga alla kläder i tvättmaskinen för det torkar typ aldrig när det är kallt. Ja jag vet, buhu, I-lands problem.

Fick mig även en släng av kolhydratsabstinens i form av illamående och huvudvärk, bara att stå ut tills det går över! Men det är hemskt!

Uppdatering på lchf-fronten
Det går kanon, under ska ni få en heads up på vad vi ätit hittills :) Johan hade sin släng med abstinens i helg och blev som en PMS-bitch, hugg på allt och gnällde, ni som träffat honom under en bilfärd när han är hungrig kan bara dubbla det beteende så förstår ni ;)
Han kanske inte hade den mest förstående fru heller då jag inte kunde sluta skratta åt hans små utbrott och hade svårt för att ta det på allvar.

Så jag undrar vad jag skrivit om hittills?
Sallad på Marieberg i lördags?
Lördagskväll blev det entrecote med vitlöksfyllda gratinerade skogschampinjoner, smörstekt sparris och squash samt bea och brie.

Söndag:
Frukost: äggröra och baccon
Lunch: rester från entrecoten
Middag: helstekt anka med blomkålsmos

Måndag:
Frukost: turkisk yoghurt med blåbär,tranbär, solrosfrön och pumpalärnor.
Lunch: grillad kyckling, keso, paprika och brie
Middag: köpt kebabsallad utanbtomat med extra pfeferoni.

Tisdag:
Frukost: Turkisk yoghurt med valnötter
Lunch: makrill på burk, avokado, gröna oliver med kärnor och brie
Middag: köttfärssås med broccoli och squash

Onsdag:
Frukost: turkisk yoghurt med valnötter och kaffe med grädde
Lunch: avoccado med baccon till efterrätt några matskedar jordnötssmör (försöker stilla sötsuget och illamåendet)


Nu väntar jag på att baby ska komma hem så vi kan planera kvällens middag om jag och huvudvärken inte sover oss igenom den med :/

Ska försöka ta mig till mamma och pappa sen för att duscha. Blir så omständligt varje gång man känner att man behöver en dusch, om så ens för att bli varm :/

/ S <3